pondělí 17. února 2020

Světlo a stíny (Griša #1) - Leigh Bardugo

Název: Světlo a stíny
Série: Griša #1
Originální název: Shadow and Bone
Autor: Leigh Bardugo
Počet stran: 312
Žánr: Young Adult, Fantasy
Vydání ČR: Fragment, 2017
                    
Ravka, kdysi mocná a hrdá země, se otřásá v základech. Pás neprostupné temnoty obývaný krvežíznivými nestvůrami, ji rozdělil na dvě části. Její budoucnost leží v rukou nic netušící dívky. Alina nikdy v ničem nevynikala. O to víc je překvapena silou, která se projeví v okamžiku, kdy je se svým regimentem napadena a jejímu nejlepšímu příteli hrozí smrt. Jejích výjimečných schopností si všimnou na nejvyšších místech a dívka je dopravena na královský dvůr, kde se má naučit ovládat své dosud nezkrocené schopnosti. Má se stát grišou – členkou privilegované vrstvy mágů a kouzelníků. Jenže nic v tomto světě plném přetvářky není tak, jak se jí snaží namluvit. Alina proniká do tajemného společenství grišů a poznává blíž i jejich nejvyššího mága, okouzlujícího Temnyje. Postupně přichází na to, že vše, co se kolem ní děje, má jediný cíl. Zneužít její jedinečnou moc proti celé zemi i proti ní samotné. Pokud se nechce stát loutkou v rukou zla, musí uprchnout. Jediná možná cesta však vede tam, kam se jiní neodvažují. K pásu neprostupné temnoty…


Na tuto knihu jsem četla smíšené recenze. Některé byly pozitivní. Naopak některé byly zcela negativní. Já neměla v plánu si tuto trilogii přečíst. Ale já si chci přečíst Zjizveného krále a moje nejlepší kámoška mi sdělila, že prostě si musím Grišu přečíst, protože je super a bude se mi to hodit k Zjizvenému králi. Tak jsem si teda řekla, že do toho půjdu. A udělala jsem dobře. Patřím mezi ty lidi, kterým se první díl Grišy líbil. Jasně... na šest vran to nemá, ale je to prvotina Leigh a prostě mě tento svět baví. A postavy taky. Knížka se mi četla samo, takže jsem ji za víkend přečetla. Styl psaní je chytlavý. I když byly pasáže, kdy jsem se nudila (když byla Alina například ve škole a učila se o svých schopnostech) ale i tak mě to nutilo číst dál a dál. 








pinterest.com

Žádné komentáře:

Okomentovat