středa 17. dubna 2019

Probuzení Simona Spiera (Creekwood #1) - Becky Albertalli

Název: Probuzení Simona Spiera
Série: Creekwood #1
Originální název: Simon vc. Homo Sapiens Agenda
Autor: Becky Albertalli
Počet stran: 296
Žánr: Young Adult
Vydání ČR: Yoli, 2017
 
Na začátku všeho byly nevinné emaily… Poté co se Simon zapomněl odhlásit ze školního počítače, najde jeho korespondenci spolužák Martin a začne ho vydírat. Simon je totiž gay a před svými spolužáky to stále tají. Poslední dny trávil korespondencí se zajímavým klukem ze školy s přezdívkou Blue a natolik se sblížili, že by zvlášť jeho nerad vystavil nějaké trapné situaci a pomluvám. Spolužáci dovedou být pěkní sígři! On by to ustál, ale co Blue? Zná ho zatím jen po síti, ale kdo je Blue doopravdy? Žádného kluka ze školy, co by byl gay, nezná… S nerdem Martinem ale není radno si zahrávat, a tak se snaží vyhovět jeho požadavku: dostat se co nejblíž Simonově nejlepší kamarádce Abby.


Knihu jsem si přečetla až po shlédnutí filmu, ale i tak jde vidět několik patrných rozdílů. Film se mi líbil. Kniha ale o něco víc. Byla to vlastně první kniha s LGBT tematikou, kterou jsem četla. A dost se mi líbila. Kniha byla čtivá, zvládla jsem ji asi za dvě odpoledne. Simon, stejně jako jeho rodina a kamarádi, byli velmi sympatičtí a já si je okamžitě oblíbila. Jediný problém jsem měla s Martinem, který byl strašný zmetek. Tím, že jsem viděla film, jsem si zkazila překvapení, kdo je vlastně Blue. Ale nakonec mi to nijak nevadilo, protože i tak jsem byla zvědavá, co všechno se bude dít. Takže pokud hledáte nějakou příjemnou oddechovku, tak určitě doporučuji.

Žádné komentáře:

Okomentovat